Tutaj powinien być opis

Nauczanie metodą projektu - „Zaprojektuj swoje miasto”

Kolejny projekt z ramach innowacji matematycznej – Nauczanie metodą projektu
Tym razem uczniowie zmagali się z problemem przedstawionym w projekcie pt. „Zaprojektuj swoje miasto”. Młodzież w tym zadaniu obliczała pole i obwody każdej ze swoich stref miasta (a tych stref było aż 10) . Musieli zaprojektować drogi prowadzące do każdego miejsca tak by wszystko mieściło się w granicach ich miasta. Wymyślali również nazwę swojego miasta, projektowali tablicę witającą.
Oto kilka opinii uczniów po zakończeniu zajęć:
„W tym projekcie rysujemy i liczymy obwody, a także obliczamy pole powierzchni różnych miejsc w naszym mieście. To znaczy, że musimy zmierzyć, ile miejsca zajmuje każdy park, budynek czy plac. Używamy do tego wzorów na pola różnych figur geometrycznych, na przykład kwadratów, prostokątów czy trójkątów. Dzięki temu uczymy się, jak obliczać ile miejsca zajmuje dana przestrzeń. Możemy też porównać, które części naszego miasta są największe, a które najmniejsze. To super sposób, żeby zobaczyć, jak matematyka pomaga nam zrozumieć otaczający nas świat!”
„Bardzo podobał mi się projekt. Poszerzyłem swoją wiedzę o pierwiastkowanie oraz Twierdzenie Pitagorasa”
„Moim zdaniem bardzo fajny projekt – dużo matematyki, liczenia oraz zabawy. Pozwala mi na kreatywne myślenie.”
„Projekt bardzo fajny ponieważ przypomniał mi w jaki sposób oblicza się procenty! I to bez powtarzania wcześniej w domu”
Nauczyciel: mgr Beata Świetlik